Guide til Tinkercad
Kort vejledning på dansk med fokus på, hvordan du kan bruge Tinkercad til at lave 3D-designs med dine elever
Forside > aktiviteter > Love og regler på Månen
I denne aktivitet skal eleverne overveje, hvordan en fremtidig koloni på Månen kan organiseres. Eleverne får nogle debat-kort, hvor de skal tage stilling til forskellige udsagn. I grupper skal de lægge debat-kortene i forhold til, hvor enige de er i udsagnet. Til sidst udarbejdes en såkaldt ”Måne-lov” med de vigtigste regler for deres samfund.
Eleverne kan overveje, hvad der ellers skal være plads til i deres base. Skal alle motionere, skal der f.eks. være et motionsrum. Måske er astronauten videnskabsmand, der skal bruge et laboratorium, eller måske er astronauten læge, der har brug for et lokale til sin praksis. Der skal være plads til alle disse ting, så astronauterne kan få lov til at arbejde på basen.
Hent Love og regler på Månen-vejledningen her
Find den engelske vejledning her
Love og regler på månen (Moon Constitution) på ESA’s hjemmeside
This classroom resource is part of a set of resources developed by ESA’s Education Office in collaboration with ESEROs to support the Moon Camp project.
Denne video handler om fordele og udfordringer ved at bo på månen
Would you live on the moon? – video
Can you imagine what a day on the Moon will be like for a future astronaut? Find out more in this animation.